ZOMERVROUW
Office 2007
Ik gebruik van Office 2007 hoofdzakelijk Word en Outlook.
Met Outlook kan ik wel aardig overweg, maar Word maakt het me niet altijd makkelijk en moet dan ook regelmatig iets opzoeken.
Wat ik zelf wel handig vind, wil ik hier plaatsen.
Met Outlook kan ik wel aardig overweg, maar Word maakt het me niet altijd makkelijk en moet dan ook regelmatig iets opzoeken.
Wat ik zelf wel handig vind, wil ik hier plaatsen.
Schrijflijnen maken in Word
Soms heb je een lijn nodig in je document en de meest simpele manier toont onderstaande afbeelding:
Er is ook nog een andere manier om allerlei soorten lijnen in een document te zetten, maar die handleiding is een stuk uitgebreider, waar ik nog aan wil werken, maar laat ik nu even voor wat het is, maar reserveer wel vast de ruimte ervoor.
Een Word-document herstellen
Deze tip heb ik destijds op mijn werk geleerd van de deskundige op dit gebied en nog steeds goed werkt.
Stel, er is iets fout gegaan in je document en met geen mogelijkheid kun je nog met dat document werken, maar het document is belangrijk en je bent wanhopig om niets kwijt te raken.
Je opent dan een nieuwe lege pagina en op de eerste regel typ je gewoon wat letters, maakt niet uit wat, als je maar wat letters typt
Vervolgens geef je 2x een enter, zodat er 2 witregels onder die letters zijn en zet je je cursor op de volgende regel.
Hierna kopieer je het document, waaraan je niet meer kunt werken, gewoon alles selecteren en kopiëren om dit vervolgens in het nieuwe document te plakken.
Vervolgens kun je de onzinletters verwijderen en kun je je originele document weer zonder problemen verder bewerken.
Het oude document kun je daarna gewoon verwijderen, want die is niet meer nodig.
Onlangs heb ik die tip zelf moeten gebruiken, omdat ik onmogelijk verder kon werken met mijn document, maar na het gebruik van deze tip kon ik gelukkig mijn document alsnog afmaken.
Stel, er is iets fout gegaan in je document en met geen mogelijkheid kun je nog met dat document werken, maar het document is belangrijk en je bent wanhopig om niets kwijt te raken.
Je opent dan een nieuwe lege pagina en op de eerste regel typ je gewoon wat letters, maakt niet uit wat, als je maar wat letters typt
Vervolgens geef je 2x een enter, zodat er 2 witregels onder die letters zijn en zet je je cursor op de volgende regel.
Hierna kopieer je het document, waaraan je niet meer kunt werken, gewoon alles selecteren en kopiëren om dit vervolgens in het nieuwe document te plakken.
Vervolgens kun je de onzinletters verwijderen en kun je je originele document weer zonder problemen verder bewerken.
Het oude document kun je daarna gewoon verwijderen, want die is niet meer nodig.
Onlangs heb ik die tip zelf moeten gebruiken, omdat ik onmogelijk verder kon werken met mijn document, maar na het gebruik van deze tip kon ik gelukkig mijn document alsnog afmaken.