ZOMERVROUW
  • Welkom
  • Tuinverhalen 2021
    • Tuinverhalen >
      • Tuinverhalen 2020
      • Tuinverhalen 2019
      • Tuinverhalen 2018
      • Bloemen
      • Vlinders en zo
      • Diversen
      • Archief
  • Dieren
  • Wandelingen
    • Specials >
      • Sneeuw 2005
  • Recepten
    • Kruiden en specerijen
    • Groente
    • Vleesgerechten
    • Sauzen
    • Diversen
  • PC-tips
    • Windows tips
    • Office 2007
  • Gastenboek
  • Welkom
  • Tuinverhalen 2021
    • Tuinverhalen >
      • Tuinverhalen 2020
      • Tuinverhalen 2019
      • Tuinverhalen 2018
      • Bloemen
      • Vlinders en zo
      • Diversen
      • Archief
  • Dieren
  • Wandelingen
    • Specials >
      • Sneeuw 2005
  • Recepten
    • Kruiden en specerijen
    • Groente
    • Vleesgerechten
    • Sauzen
    • Diversen
  • PC-tips
    • Windows tips
    • Office 2007
  • Gastenboek
  ZOMERVROUW

Overstuur....

11/3/2017

0 Reacties

 
Gisteren is een ronduit nare dag geweest en ik heb tranen met tuiten gehuild om een vernedering...

Aanleiding was een contact met de helpdesk van Ziggo, omdat mijn mediabox sinds de overgang van UPC naar Ziggo niet zo goed meer werkte. 
Ik dacht daarbij niet aan een slecht werkende mediabox, maar een verandering van Ziggo, dus ik liet het maar zo, want het is ook niet zo, dat ik daardoor geen tv kan kijken. Hij is alleen lastig aan te zetten, maar sinds kort reageert ook de afstandsbediening niet zo goed meer, ondanks nieuwe batterijtjes.
Toch maar eens naar de helpdesk bellen...

De eerste medewerker was heel behulpzaam, gaf een stappenplan, waarbij ik de mediabox van de stroom af moest halen, splitter uit de aansluiting halen en de kabel rechtstreeks in de aansluiting doen.
Hij ontving namelijk geen signaal van de mediabox, dus eens kijken of het aan de splitter ligt.
En ja hoor, dat werkte, maar de splitter moest er wel weer terug in, anders heb ik geen telefoon en Internet en ook daarna werkte het goed... een half uur en ik was weer terug bij af :\
Feit is wel, dat de splitter niet gemakkelijk op de aansluiting te bevestigen is, niet mooi strak zoals het hoort.

Weer de helpdesk gebeld en kreeg een andere medewerker aan de telefoon en deze heeft het echt bont gemaakt, ik was verbijsterd, zo vernederend!
Alsof ik zout in een open wond gewreven kreeg en ik heb toen opgehangen, maar mijn tranenstroom was nauwelijks te stuiten.

Kort erop het wekelijkse gesprek gehad, waarna ik weer wat rustiger was, maar ik kon het er niet bij laten zitten, dus een klacht ingediend bij Ziggo en mijn verontwaardiging ge-uit!
Een kwartier later werd ik gebeld door Ziggo met gemeende excuses, dit had niet mogen gebeuren en was ook onredelijk van deze medewerker.
Op zich geen onprettig gesprek geweest en ik krijg een nieuwe splitter kosteloos toegezonden....
Mentale pijn doet het gebeuren echter nog steeds!

Of het de splitter is, die niet goed werkt, ik weet het niet, dat ding gaat er 1x in en daarna is er maar zelden een reden om deze eruit te halen. 
Vorig jaar heb ik een nieuwe aansluiting gekregen, omdat de oude wel heel erg oud was en ook vol vuil en stof zat van de vorige bewoner.
De kabel heb ik zo'n 3 jaar geleden nieuw gekocht op aanraden van een monteur, dat ik een speciale kabel moest kopen, die goedgekeurd was door UPC, vrij duur, maar sindsdien had ik inderdaad beter beeld.
Die kabel ligt niet in het looppad en er zitten geen knikken of iets dergelijks in, daarbij is het beeld nog steeds prima, dus die kan dat ook niet zijn, hoewel die medewerker bij hoog en bij laag beweerde, dat de kabel versleten kon zijn, idioterie!

In mijn optiek kunnen het 3 dingen zijn: de mediabox is versleten, de splitter werkt niet goed meer, al ziet deze er nog als nieuw uit, maar feit is, dat deze niet mooi strak aansluit en ook lastig te bevestigen is, terwijl dit heel gemakkelijk hoort te gaan.
Of de nieuwe aansluiting van vorig jaar is een fractie scheef geplaatst, waardoor de splitter niet goed aansluit.
Maar toch, dit probleem is plotseling ontstaan na de overgang naar Ziggo, dus ook in de vorige woning al, zonder iets te veranderen aan aansluiting of instellingen.
Ik blijf erbij, dat het de mediabox is, maar goed, ik zal eerst de nieuwe splitter afwachten en werkt het dan nog niet goed, dan mail ik wel naar Ziggo met mijn bevindingen, want bellen naar de helpdesk, ik heb er even mijn bekomst van!

Onrustig geslapen, vaak even wakker en vroeg opgestaan, nog steeds wat gefrustreerd en verdrietig...

Ik ga dadelijk eerst maar aarde halen bij Jumper en dan dit weekend tutten en frutten in de tuin, planten verpotten en de zaailingen van de lathyrus in de aarde zetten.
Het werken en wroeten met aarde geeft me altijd rust en ontspanning, hoewel het nog wel even zal duren, eer ik dit gebeuren los kan laten.

Overigens is er ook actie ondernomen, wat betreft een andere irritatie, wat mijn leven zo zuur maakt.
Een officiële brief verzonden met verzoek om uitleg van het een en ander, waarna mogelijk een gesprek plaats zal hebben, alleen niet meer bij mij thuis, maar op neutraal terrein!
Iemand, die niet te vertrouwen is, wil ik niet over de vloer, het voelt dan als "vervuiling" van mijn leefruimte!

Maar goed, de zon schijnt, dadelijk aarde halen en toch maar wat van de dag maken ;)

0 Reacties

Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.


Laat een antwoord achter.

Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.