ZOMERVROUW
  • Welkom
  • Tuinverhalen 2021
    • Tuinverhalen >
      • Tuinverhalen 2020
      • Tuinverhalen 2019
      • Tuinverhalen 2018
      • Bloemen
      • Vlinders en zo
      • Diversen
      • Archief
  • Dieren
  • Wandelingen
    • Specials >
      • Sneeuw 2005
  • Recepten
    • Kruiden en specerijen
    • Groente
    • Vleesgerechten
    • Sauzen
    • Diversen
  • PC-tips
    • Windows tips
    • Office 2007
  • Gastenboek
  • Welkom
  • Tuinverhalen 2021
    • Tuinverhalen >
      • Tuinverhalen 2020
      • Tuinverhalen 2019
      • Tuinverhalen 2018
      • Bloemen
      • Vlinders en zo
      • Diversen
      • Archief
  • Dieren
  • Wandelingen
    • Specials >
      • Sneeuw 2005
  • Recepten
    • Kruiden en specerijen
    • Groente
    • Vleesgerechten
    • Sauzen
    • Diversen
  • PC-tips
    • Windows tips
    • Office 2007
  • Gastenboek
  ZOMERVROUW

Jammer....

4/3/2017

0 Reacties

 
Ik wilde graag mijn oude website online zetten via de website van UPC, maar blijkbaar bestaat dit webadres niet meer en als ik in mijn gegevens kijk, zou ik ook geen website ruimte meer hebben.
In ieder geval staat het niet in mijn aanmelding in 2007.
Wel wat vreemd, want volgens mij zat dat standaard in het pakket, maar zoals ik al schreef, boeide me dat destijds niet vanwege het adres op Internet.
Aangezien het dus leeg was, zal het ook wel verwijderd zijn na overname door Ziggo.

Ik heb wel geprobeerd de helpdesk van Ziggo te bellen, maar mijn telefoon doet vreemd als ik naar Ziggo bel!
Ik kan iedereen zonder problemen bellen, maar bel ik naar Ziggo helpdesk valt de verbinding weg en pas na enkele keren opnieuw proberen krijg ik wel verbinding.
Daar had ik vandaag geen zin in, stom gedoe en waarschijnlijk weten de medewerkers van toeten nog blazen over oude accounts van UPC.
Ziggo zelf biedt geen homepage meer voor abonnees, zoveel is wel duidelijk, terecht of onterecht...?
Het zijn geen klinkende adressen, niet voor niets, dat ik er geen gebruik van gemaakt heb en een eigen domeinnaam gekozen heb, maar om het nu helemaal overboord te gooien...
Waarschijnlijk zal het een te grote belasting zijn geweest op de helpdeskmedewerkers om mensen online op weg te helpen, daarnaast zijn er zoveel gratis en gemakkelijker initiatieven, dat het nauwelijks loont om daar nog ondersteuning voor te bieden.

Maar toch, ik ben wat koppig, niet alleen omdat ik best trots ben, hoe ik mijn oude site in elkaar gezet heb, helemaal handmatig zonder mooie programma's, maar er staan ook foto's op, die ik gewoon kwijt ben door de gecrashte externe harde schijf.
Het voelt als een toevoeging van mijn huidige site, verder terug in de tijd, toen ik nog meer op pad ging en fysiek stukken beter was.
Het mag gezien worden en ik wil het ook laten zien!

Ik ben nu al wat uurtjes bezig, maar er lijkt iets mis te zijn met Weebly, iets wat ik al eerder opmerkte, toen ik de kleur van de lettertypes wilde wijzigen, maar ik lees meer problemen en niet alleen over de gratis accounts.
Gratis heeft altijd een wat dubbele bodem, het is een proeftuin om maar vriendelijk te zeggen....

Ik heb iets gedaan, waarvan ik niet weet of het ook zo gaat werken, een extra site aanmaken onder Weebly om alsnog mijn oude site online te zetten.
Ik lees me dan ook suf, hoe ik dat moet doen, in ieder geval een zip-file maken en dan uploaden of iets dergelijks.
Een Trial and Error-verhaal...
Kreeg echt even kromme tenen om mijn eigen website weer te kunnen zien, want ook die leek verdwenen te zijn....

Ik had al een mailtje gestuurd naar Weebly met de vraag, hoe ik de oude site kon inbrengen in een nieuwe site, maar dat mailtje is in het luchtledige verdwenen :\
Doorgaans krijg ik dan bericht in mijn mail, dat het mailtje ontvangen is en later een reactie krijg, maar dit keer noppes, nada.
Er zijn meerdere wegen, die naar Rome leiden, dus dadelijk nog maar eens een mailtje sturen, maar dan via het gewone mailprogramma en niet via Request en Submit.
Alleen moet het allemaal in het Engels en ik heb mijn kruit al wat verschoten met het zoeken naar mogelijkheden en het eerste mailtje.
Alle handleidingen van Weebly zijn nog steeds gebaseerd op de oude situatie van een paar jaar geleden en daar heb ik niets meer aan.
Weebly schijnt gezakt te zijn als goede website-editor\creator, maar is nog steeds de enige, die toestaat om HTML en CSS aan te passen, iets wat voor mij juist een pluspunt is, maar voor "Jan met de pet" acadabra zal zijn.
​
Als ik heel eerlijk ben, is gewoon zelf schrijven in HTML\CSS nog steeds de beste manier om volledige controle over je website te hebben.
Het is ontegenzeggelijk meer werk, meer nadenken, maar dan krijg je ook echt wat je wilt!
Wat ook de reden is, dat ik mijn oude site wil laten zien en niet alleen dat, er staan ook mooie foto's op ;)

Nog even dat mailtje schrijven en dan klaar, tijd voor het avond eten: stoofpeertjes...
​
0 Reacties

Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.


Laat een antwoord achter.

Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.